A leggyakoribb válasz
Legújabb válasz
Travian Válaszok
Kezdd a kérdéseddel
Keresés a kérdésre való válasszal
A válasz megtalálása egyszerű. Válaszd ki a főkategóriát, majd a megjelenő kategóriákból a megfelelőt, amíg megkapod a keresett választ. Abban az esetben ha nem kapsz választ, a végén lehetőséget, hogy kapcsolatba léphess velünk.
Kérdésem...
Keresés kulcszóra
Könnyen megtalálhatod kérdésedre a választ, ha beírsz egy kulcsszót a keresőbe. Egy példa: Szeretnéd tudni hogyan bonthatsz le egy épületet? Írd be, hogy bont és egyből megjelennek azon találatok, amelyek a kulcsszóhoz kapcsolódnak.
Keresés az oldaltérképen
Az oldaltérképen szoktál keresni a többi weboldalon is? Gond egy szál se, használd a Válaszok oldaltérkép funkcióját.
05. A falu áttekintő, központ, térkép használata
Ez a falud látképe. Itt tudsz fejleszteni, épületeket építeni, nyersanyagokat gyűjteni. Jelenleg itt szinte semmi nincs, pontosabban egy nagyon alap minimális termelés folyik, amit mindenképp növelned kell. És mielőtt nekilátnál fejleszteni, engedd meg hogy körbe kalauzoljalak.
1. (box): Az 1 számmal behatárolt sávban, látható a jelenlegi nyersanyag készleted, A kapacitás, amennyit tud tárolni falvad, és búzafogyasztás illetve népességre mutató adatok. A nyersanyag készlettel lehet fejlesztéseket végezni, katonákat és más egységeket gyártani. A nyersanyag az egyik legfontosabb mozgató rugója a falu fejlődésének, ezért mindig kiemelt figyelmet kell fordítani rá. A nyersanyag készlet nem tudja túllépni a tárolási kapacitást, ezért azt időben el kell "költeni" vagy gondoskodni kell a tároló kapacitás növeléséről. A készletek átlátását segítí a számok alatt látható csík. Alapból zöld szinű, és a raktár telitetségétől függően tölti ki a sávját. Ha a szine átvált pirosba, a raktárak nemsokára kezdenek "túlcsordulni" vagyis a nyersanyag termelése megáll, helyhiány miatt. Balról jobbra a következő nyersanyagokat találod: fa, agyag, vas búza. Kiemelt figyelmet érdemel a búza, melynek megléte a falú étkeztetését biztosítja. A jobb szélső grafika 8/72 jelenlegi értékkel azt mutatja, hogy falvad népessége 8, és falvad össz bruttó búza termelése 72 (óránként) (bruttó alatt értendő az, hogy nincs belőle semmi más levonva). Az előző négy érték folyamatosan nő, vagy csökken a termelésnek megfelelően, az utolsó adat viszont csak akkor nő, ha a fejlesztések nyomán, a falu népesség nő, illetve a búza mezők fejlesztésével, a búzatermelés nő. Hozzáfűzni való, a tárolási kapacitás is akkor változik, ha a magtár, vagy raktár fejlesztése megtörtént.
2. (box): Tekintsd meg a falvad látképét. Itt igazán minden megtalálható, amire szükséged van: vas bányák, agyagbányák, búzamezők, és a fát adó erdő. Minden nyersanyag mezőhöz tartozik egy kis kör, ami jelenleg üres. Ez azt jelenti, az adott mező alaptermelésen áll, ami igen alacsony termelést jelent. Ezen kell változtatni, vagyis fejleszteni kell a nyersanyag mezőket. Ha megszámolod a mezőket, láthatod, hogy falvadban van 4 erdő, 4 agyagbánya, 4 vasércbánya, és összesen 6 búzamező. Ezek mindegyike külön-külön fejleszthető. Új falvak alapításánál, találkozhatsz olyannal, hogy a nyersanyag megoszlás különbözik. Ezt érdemes figyelembe venni, lefőképp azért, mert bizonyos nyresanyagok, különböző népeknl, kiemelten fontosak. Igy tehát gallként sok agyagra van szükséged, a germánokat nem lehet győzni fával, a rómaiak meg minél több vasat kérnek. Fejlesztésnél, továbbra is kiemelt figyelmet fordíts a búzamezőkre.
3. (box): A falvad 1 órai nyersanyag termelését mutatja. Búza termelésed itt már nettó értékben, vagyis a falu lakosság fogyasztása és az itt állomásozó egységek fogyasztása levonódik, ezért előfordulhat az, hogy mínusz lesz a búza fogyasztás, vagyis többet esznek mint termelnek. Az órai termelés nő, a nyersanyag mezők fejlesztésével.
4. (box): Mutatja a falvadban lévő egységeket, katonákat. Ha még nincs építve gyülekezőtér falvadban, akkor építs, és nézd meg részletesen a katonákról kapható információkat. Kezdéskor a hősöd várja utasításaidat .
Ez a faluközpontod. Előzőleg említett gyülekezőteret, a narancs kontúrral jelölt területen tudod felépíteni. Kezdeti időszakban csak a főépület van megépítve, de a játék előrehaladtával, a faluközpontod megtelik különböző más épületekkel. A főépületed nélkül viszont szinte semmit nem tudsz építeni, mert ott laknak az építőmestereid. Minél magasabb szintre van felépítve, annál gyorsabban tudsz építkezni. A kép jobb alsó szegletében látható kis kör, benne mínusz vagy plusz jelre kattintva tudod láthatóvá tenni az épületek fejletségi szintjét. Jelenleg a képen be van kapcsolva.
1. (zöld) : A zöld marker egy széles várárok mentén lett jelölve. A várárokhoz neked kell majd falat építened. Minden nép más fajta falat épít. Minden falnak ugyanaz a célja: védelmezni falvadat.
2. (narancs): A gyülekezőtér építési helye. A gyülekezőtérről tudod elküldeni a katonáidat harcolni, kémjeidet kémkedni, telepeseidet falut alapítani, és persze a vezetőket hódítani. A gyülekezőtér szintjének nagysága meghatározza épület romboló katapultok hatékonyságát, illetve a kiküldhető mozgások számát. Ide kapcsolódó infó, hogy a csapatok elküldése után, 90 másodpercnyi gondolkodási időd van. Ezután, a csapatokat nem lehet visszahívni.
Fenti képen a játék egészében használható térkép látszik. Megjelenéskor a falvad a térkép középpontjában látható sárga kockában helyezkedik el. A szomszédos területeken más falvak láthatók. Ha a falu kontúrja vérnarancs színü, a szomszédos falu semleges veled szemben. Ha kék, akkor a klántársad falvát látod. Ha zöld, akkor szövetséges faluról van szó, és világos zöld falu esetén, MNT szerződés van érvényben. Sötét fekete szín esetén klánod ellenfél faluját látod. Ha az egér kurzort lassan a szomszédos falura, vagy bármilyen területre viszed, rövid időn belül egy kis információs ablakot láthatsz, az adott területről. Ha rákattintasz egy területre, akkor bővebb információt kaphatsz. Ebben a helyzetben, lehetőséget kapsz, az adott területre vonatkozóan, kereskedők, vagy katonai egységek küldésére, falu esetén kapcsolatba tudsz lépni a felhasználóval.
Pirossal bekarikázva, 1-es számmal ellátva, egy erdőt láthatsz, illetve jobb sarkában jelzéseket. A jelzések mutatják milyen nyersanyag típusból ad bónuszt az oázis. Jelen pillanatban az egy szabad oázis, amit a játék kezdete után legkorábban 1 héttel már el is foglalhatsz, persze bizonyos feltételek teljesítése esetén, mint pl. hős ház legyen 10 szinten, hősöd legyen tetre kész, és persze az oázis lakóit, a természet által fenntartott állatokat, egy megfelelő nagyságú sereggel legyőzted. Ha rákattintasz az oázisra, láthatod, az ott élő vadállatokat. Ha tudni szeretnéd mekkora sereggel indulj ellene, másold be a vadállatok számát, a harcszimulátorba, és nyugodtan számolj, játssz a számokkal. Készülj fel alaposan, mert éles akció közben nem tévedhetsz. Az oázisok (több féle van) meghódításával, plusz bónuszokat kaphatsz, melyek igen értékesek.
A zöld körrel jelölt értékek, jelenleg a falvad koordinátái. Ha tegyük fel ebben a két kockában megadsz két véletlenszerű számot -29 és mondjuk -82, akkor a szerver egy teljesen más területén találhatod magad. Figyelned kell az előjelekre is, mert azok különböző égtájat jelölnek. Jelenleg a (-/-) dél-nyugati égtájat jelöl, vagyis az origóhoz (0) képest lent bal oldalon vagy. A vele ellentétes égtáj, a (+/+) vagyis észak-kelet. Jobra a (+/-) dél-kelet égtáj található, és fent pedig a (-/+) az észak-nyugati égtáj. Figyelmetlenségből előfordulhat, hogy kereskedéskor, vagy egységek küldésekor, lefelejted az égtájat, és az egységek akár napokig is gyalogolnak messzi égtájakon. A térképen nem csak koordináta beírással tudsz haladni, hanem a jobb oldalt található léptető nyilakkal is, és persze az egérrel is.
Térkép használatról, egyébb infók itt.