A leggyakoribb válasz
Legújabb válasz
Travian Válaszok
Kezdd a kérdéseddel
Keresés a kérdésre való válasszal
A válasz megtalálása egyszerű. Válaszd ki a főkategóriát, majd a megjelenő kategóriákból a megfelelőt, amíg megkapod a keresett választ. Abban az esetben ha nem kapsz választ, a végén lehetőséget, hogy kapcsolatba léphess velünk.
Kérdésem...
Keresés kulcszóra
Könnyen megtalálhatod kérdésedre a választ, ha beírsz egy kulcsszót a keresőbe. Egy példa: Szeretnéd tudni hogyan bonthatsz le egy épületet? Írd be, hogy bont és egyből megjelennek azon találatok, amelyek a kulcsszóhoz kapcsolódnak.
Keresés az oldaltérképen
Az oldaltérképen szoktál keresni a többi weboldalon is? Gond egy szál se, használd a Válaszok oldaltérkép funkcióját.
Csapatok - Csapatok képzése és használatuk
Index
- Csapatok használata
-
- Védekezés
- Támadás
- Rablás
- Reguláris támadás
- Kémlelés
- Fegyverszünet
Különböző csapat fajták gyártása
Itt találhatod leírását, a csapatok képzésének, és használatának.
Alap egységek
Csapatok képzéséhez és használatához szükséged van gyülekezőtérre és kaszárnyára.
Ha már van falvadban gyülekezőtér akkor már tudsz építeni kaszárnyát, és a legyártott seregeket, el tudod küldeni feladat végzésre.
Ha már van falvadban kaszárnya akkor tudsz alap egységeket képezni.
Alap egységek |
||
![]() |
Légió | Római Csapatok |
![]() |
Buzogányos | Germán Csapatok |
![]() |
Phalanx | Gall Csapatok |
Más egységek - Hogyan kell kifejleszteni őket
Más egységek kifejlesztésére, a következőkre van szükséged::
- Építsd ki a kifejlesztésre váró egység gyártására használatos épületet.
- Fejleszd ki az egységet, az akadémián. A kifejlesztés, drágább mint a gyártás. Időben is tovább tart. Nézz utána az áraknak és fejlesztési időknek, az akadémián.
- A fejlesztés végeztével, gyártsd le az első egységeket, a megfelelő épületben (lentebb megnézheted).
Figyelem: A fejlesztéseket, mindig a legmegfelelelőbb falvakban végezd el. Egy faluban kifejlesztett egységek nem jelennek meg más falvakban, ott ismételten ki kell fejleszteni az egységet, hogy ott is gyártani tudd. Foglalás után, minden fejlesztés eltünik.
A többi gyalogos - kaszárnyák
A kaszárnyákban tudod gyártani a gyalogos egységeket. Az alapegységek felett lévő gyalogos egységek, vagyis a többi gyalogos egységeket, az akadémiában ki kell fejleszteni, és csak utána tudod gyártani őket, a kaszárnyákban.
A többi gyalogos egység |
||
![]() |
Testőr | Római Csapatok |
![]() |
Birodalmi | |
![]() |
Lándzsás | Germán Csapatok |
![]() |
Csatabárdos | |
![]() |
Kém | |
![]() |
Kardos | Gall Csapat |
Lovasság - Istálló
Fegyverkovács építésével, és fejlesztésével, lehetőséged van építeni istállót, ahol pedig lovas egységeket tudsz gyártani. A lovas egységeket, csak megépített istálló feltételével tudsz kfejleszteni.
Amint kifejlesztetted őket az akadémián indulhat a gyártás az istálóban.
Lovas egységek |
||
![]() |
Equites Legati | Római Csapatok |
![]() |
Equites Imperatoris | |
![]() |
Equites Caesaris | |
![]() |
Paladin | Germán Csapatok |
![]() |
Teuton Lovag | |
![]() |
Felderítő | Gall Csapatok |
![]() |
Theutat Villám | |
![]() |
Druida Lovas | |
![]() |
Haeduan |
Ostrom gépek - Műhely
Ostrom gépek csatasorba állításához, szükséged van műhelyre.
Ha az akadémián, kifejlesztetted a kivánt romboló egységet, le tudod gyártani azt a műhelyben.
- A falrombolók és a faltörő kosok, a falvak körüli falakat rombolják le, de figyelemre méltó a támado és védő értékük.
- A tűzkatapultok, harci-katapultok és katapultok a falvak épületeit, mezőit rombolják. Ha lerombolásra került a palota vagy rezidencia a falu foglalhatóvá válhat.
Ostrom Gépek |
||
![]() |
Faltörő Kos | Római Csapatok |
![]() |
Tűzkatapult | |
![]() |
Faltörő Kos | Germán Csapatok |
![]() |
Katapult | |
![]() |
Falromboló | Gall Csapatok |
![]() |
Harci-katapult |
Terület foglaló egységek
Két olyan egység fajta van, amely segítségedre lehet birodalmad határainak kiterjesztésében:
Telepsek:
- Új falvak létrehozásában segítenek neked. Az újonnan alapított faluban csak főépületet fogsz találni, minden mást neked kell megépítened.
- A telepeseket nem kell kifejleszteni!
Az adminisztrátorok (szenátor, főnök, törzsi vezető)
- Az egységeket, a falvak hűségének csökkentésére, és elfoglalására használják.
- Az adminisztrátorokat ki kell fejleszteni az akadémián. A kifejlesztés nagyon drága! Érdemes megnézni hogy mi mibe kerül, mielőtt ugy döntesz hogy egy ilyen egységek létrehozol.
A telepeseket és az adminisztrátorokat a palotába vagy a rezidenciában tudod legyártani.
A rezidenciában le tudsz gyártani 3 telepest VAGY 1 adminisztrátort a 10 szinten, ugyanennyit a 20 szinten. A palotában ugyanezt a 10, 15 és 20 szinten tudod megtenni.
Ahhoz hogy megtudd, hány falut tudsz alapítani vagy foglalni egy falubol, látogasd meg a kiterjedés menüt az adott falu palotájában vagy a rezidenciájában.
Terület foglaló egységek (adminisztrátor) |
||
![]() |
Szenátor | Római Csapatok |
![]() |
Telepes | |
![]() |
Törzsi Vezető | Germán Csapatok |
![]() |
Telepes | |
![]() |
Főnök | Gall Csapatok |
![]() |
Telepes |
Csapatok használata
Minden egység rendelkezik saját védő és támadó értékkel. Ezek révén, a seregek összetétele népenként változik, a katonák bevetése meggondoltságot, és jó tatktikai érzéket kíván.
Minden falunak van saját védelmi ereje. Ez azt jelenti, hogy katonák nélkül is tud egy falu védekezni, sérüléseket okozni az ellenben.Ez az alap védelem összetevődik a rezidencia/palota, illetve a kőfal/földfal/cölöpfal szintjéből, és a morál bonuszból.
Van egy limit a kimenő csapatok számát illetően. Felhasználói fiókonként maximum 10.000 kimenő csapat lehet.
Védekezés
Sok katona fajta (Légió, Testőr - Római katonák; Lándzsás, Paladin - Germán katonák; Phalanx és Druida lovas - Gall katonák) alapvetően védő egységnek számít. Ők a legjobb védekező katonák, a népüket illetően. Némelyik a gyalogos támadás ellen, némelyik a lovas támadás ellen tud jól védekezni. A legerősebb védelmet, a kettő megfelelő arányú keverésével érheted el. WW harcok esetén, a népek védő katonáinak keverésével a lehető leghatékonyabb védelmet lehet felállítani.
Támadás esetén, a faluban tartózkodó ÖSSZES katona beáll védekezni (a veszteségek minimalizálása érdekében, érdemes mérlegelni a támadó egységek kivonását, a megtámadott faluból) (aranyklub előfizetés esetén, beállított menekülés esetén, a főfalu saját csapatai elmenekülnek, viszont, más falvakból érkezett támogató seregek maradnak, és védekeznek). Lehetőséged van más falvak megvédésére egy faluból, ha oda küldöd az adott falu védelmét, támogatásba (a falu lehet saját, vagy szövetséges, vagy más játékos-é. Csak zárolt faluba nem lehet támogatást küldeni). Támogatás küldésénél, nagyon kell figyelni arra, hogy a támadás becsapodása érkezzen meg a segítség. Védekezés esetén, jól fel kell készülni, sok védelem nagy sereget tud megfogni, minimális veszteséggel.
Az katonák vértjét, a kovácsnál lehet megerősíteni, növelve ezzel a védelmi értéküket.
Támadás
Sok katona fajta (Légió, Birodalmi, Equites Imperatoris, Equites Caesaris - Római katonák; Buzogányos, Csatabárdos, Teuton Lovag - Germán katonák; Kardos, Theutat Villám és Haeduan - Gall katonák) támadó egységként van minősítve. Ők nagyobb pusztítást tudnak végezni támadás közben, mint védekezés közben.
A katonák kardjait, és bárdjait, a fegyverkovács tudja jobban megélezni, növelve támadó értéküket.
Egy támadást, két fomában lehet megvalósítani:
Rablás
Rabló támadást, általában nyersanyag rablás céljábol kell indítani. Ilyenkor, a katonák nagyon gyorsan összekapkodják az elvihető nyersanyagot, és távoznak az adott faluból.
Rablótámadásnál lezajló csatákban, nincs vesztes és gyöztes, mert mindkét félnek maradnak túlélő katonái (kivéve ha nagyon nagy a különbség, pl. 10 támadó 2000 védő ellen).
Oázisok behódítását, szintén rablótámadással kell, és lehet végrehajtani.
A legjobb rabló egységek:
- Gall - Theutat Villám, villámgyors sebessége miatt
- Germán - Paladin, a magas teherbíró képessége miatt
- Római - Equites Imperatoris, sebessége, támadó értéke, és magas teherbíró értékei miatt.
Buzogányos katonák közkedvelt rabló egységek, igen alacsony előállítási költségeik miatt. Magas támadási értékük, ellentámadásban kihasználható.
A Paladin nem kimondottan támadó egység, de terhelhetőségét, csak a Theutat Villám gyorsasága tudja ellensúlyozni, és mindezek mellett, fenti két lovas eygség támadása a gyengécske buzogányos ellen elsöprő lehet. A buzogányos tehetetlen szinte a lovas támadás ellen.
Normál támadás
Nyersanyag elhozására normál támadásnál is sor kerülthet, és a támadás egyértelmű eredményt adhat.
Normál támadás
- addig tart, amig az egyik fél serege meg nem hal
- ki lehet szabadítani saját és klántársad katonáit (feltétel hogy 1 támadó katona túlélje a támadást)
- lerombolható a fal/épület (kosokkal és/vagy katapultokkal)
- csökkenteni, és hódiítani tudja a falut (adminisztrátorral)
A falak tekintélyes bónusz értéket adnak a védekező egységekne. A kosok támadásával, nem csak a támadók támadó értékét lehet növelni, hanem a falak lerombolásával, a védekezőértéket is lehet csökkenteni. Ezzel sokkal fényesebb, és persze kevesebb veszteséggel járó gyözelmet lehet kieszközölni. Több kos bevetésével, a bevehetettlen falakat is le lehet dönteni. A kosok és katapultok bevetését, azok csekély sebessége korlátozza.
Az adminisztrátorok munkásságát, falvak elhódításában, a "falvak hódítása" oldalon találod.
Kémlelés
A kémek (Római: Equites Legati, Germánok: Felderítő, Gallok: Felderítő) az ellen falvainak felderítésére használhatók.
A kémek bevetésénél, megtudhatod, hogy az ellen faluban:
- Hány és milyen fajta védekező egység, illetve nyersanyag van
- Hány és milyen fajta védekező egységek, illetve védekező berendezések (fal/rezidencia/palota) vannak
Ha a kémlelt faluban van kém, akkor a kémlelés nem marad titokban, és a támadó kémeben eshet veszteség. Ha egy kém se tér vissza a támadásbó, a támadó fél nem kapja meg a kért informácíót.
Egy falu kikémleléséhez, érdemleges magasabb számú kémet elküldeni (5-30 db). A különböző stratégiai értékű fdalvakban érdemes magasabb számú kémcsapatot fenn tartani. 1 kém nem képes minden kémkedést felderíteni, és elhárítani.
A kémek hatékonyságát, a kovácsnál lehet növelni!
Fegyverszünet (előre meghírdetett állapot)
Fegyverszünet idején alábbi jelenségek észlelhetők:
- Natar seregek támadhatnak, ha a szürke területen alapítasz falvat.
- Kémlelés zavartalanul működik.
- A kalandozások normál ütemben zajlanak.
- Normál támadás, vagy rabló támadás más ellen indítható, de függetlenül az egységek típusától (kémek kivétel), vagy számától, csak üdvözlő jelentések jelennek meg egymásnál. Ha a támadás csapódása, a tűzszünet időszakon kívülre esik, a támadás érvényes lesz, és már nem baráti üdvözlés lesz a jelentésben.
- Elöző pont vonatkozik a független natar falvak támadására. Viszont, a natar támadás nem üdvözlő támadás, mint azt az első pontban kiemeltem!
- Tűzszünet idején, eredménytelen marad az oázisok támadása, ezen időszakban nem lehet faluhoz csatolni oázist. A természet vadon élő állatai boldogok lesznek, a baráti látogatás üdvözlésére.
- A tűzszünet időszakában, nem lehet oázisokban állatokat fogni ketrecekkel. Ilyenkor csak békés szándékkal lehet belépni a természet övezetébe. A jelentésben csak baráti üdvözlés lesz látható.
- A tűzszünet időszakában, működik a diplomácia, klánszintű mozgások, üzenetek, fórumok működése zavartalan.
- Tűzszünet idején, előre hírdetett állapotok szerint az éhenhalás ki van kapcsolva. Szintén hrdetmény tárgya, a tűzszünet utáni időszakra kiterjedő éhenhalás szüneteltetés.