A leggyakoribb válasz
Legújabb válasz
Travian Válaszok
Kezdd a kérdéseddel
Keresés a kérdésre való válasszal
A válasz megtalálása egyszerű. Válaszd ki a főkategóriát, majd a megjelenő kategóriákból a megfelelőt, amíg megkapod a keresett választ. Abban az esetben ha nem kapsz választ, a végén lehetőséget, hogy kapcsolatba léphess velünk.
Kérdésem...
Keresés kulcszóra
Könnyen megtalálhatod kérdésedre a választ, ha beírsz egy kulcsszót a keresőbe. Egy példa: Szeretnéd tudni hogyan bonthatsz le egy épületet? Írd be, hogy bont és egyből megjelennek azon találatok, amelyek a kulcsszóhoz kapcsolódnak.
Keresés az oldaltérképen
Az oldaltérképen szoktál keresni a többi weboldalon is? Gond egy szál se, használd a Válaszok oldaltérkép funkcióját.
Harc szimulátor
Mi a harc szimulátor?
A harc szimulátor segítségével, egy harc kimeneteléről kaphatsz egy becsült információt. A harc szimulátor bármikor elérhető a játékban, az aranyklub segítségével, a lezajlott csatákat ujra szimulálhatjuk. A szimulátor figyelembe veszi az egységek számát, és erősségét, a katapultok és kosok erejét, a hős felkészültségét, illetve az ellenfél részéről állított védelmet, sőt az ellenfélnél található támogatást is. Viszont az ellenfél katonáinak felkészültségét, az ellen hősének erejét, és egyéb tényezőket mint pl. germánoknál lévő serföző ünnepségei, stb nem veszi figyelembe. Minél több pontos információ van megadva, annál pontosabb képet kaphatunk a készülőben lévő csata kimeneteléről.
Hogyan használd a harcszimulátort?
A harcszimulátor eléréséhez, szükség van egy gyülekezőtérre. Hogy miért? Mert minden csata, a gyülekezőtérről indul, tehát logikus, hogy oda érdemes tenni a harcszimulátort, ahol a legégetőbb használata. Klikkelj a faluközpontra, majd a főépület előtt lévő gyülekezőtérre (a épületek áttekintését nézd át). A gyülekezőtér, harmadik pontja a harcszimulátor, megérkeztél.
Mielőtt nekilátnál pihenni, érdemes átnézned a szimulátort. Két oszlopot látsz, egy támadó és egy védekező. Te lehetsz bármelyik, hisz egy csata nem csak a te támadásodrol szól, hanem, téged is támadhatnak.

Annak függvényében, hogy melyik oldalon helyezkedsz el, kezdheted kitölteni az üresen álló kis kockákat. De vajon hogy? Az egységek ikonja és neve melett két kis négyszöget láthatsz. Egy nagyobbat és egy kisebbet. A nagyobbik az egységek számára van fenntartva, ide akár egy hatszámjegyü számot is beirhatsz. A kissebikbe csak két számjegyü szám fér, és a kovácsnál feltett páncél vagy fegyver erösségét adja. Elvileg csak a sajátodat ismerheted, az ellenfél katonáinak erejét nem. Viszont saccolt értéket érdemes beirni.

A lenti két táblázat szintén fontos része a harcszimulátornak. Mindenkttő azonos, és a hozzátartozó oldal alatt találhatók. Az első sor a népesség megadása mindkét fél részéről. (fontos hogy ne a falu, hanem a felhasználó teljes népességét add meg). Rombolás esetére a lerombolni kivánt épület szintjét is meg kell adni (ha nem lehetet kikémleléssel megnézni, akkor megsaccolva kell beirni) illetve főfalu esetén a kőfaragó szintje is fontos. Mint tudod, a kőfaragó növeli az épületek tartósságát. És ha katapultokról van szó, ne feledd átnézni, milyen ereklye található a védekező játékosnál.

A következő két sor, különbözik a két boxban. Támadó részéről a hős információkat kéri, a védekező részéről, a fal és a palota/rezidencia szintjét kéri. A hős információkat fontos megadni, mert sokat számítanak. Védekezés részéről is sokat számít a hős által adott pontok, de ugyanolyan fontosak a falak által adott bonuszok, és a palota/rezidencia szintje.
A harci szimulátor bemutatását fentről lefele kezdtük el, de használata fordított. A legalsó részben helyezkedik el a kezdetben megadandó fontos paraméterek gyüjtője:

Ha jól megfigyeled, a támadó részéről, csak jelölési lehetőség van. Miért? Mert csak egy támadó mehet egy időben egy falura. Viszont a védekező részéről, több nép választása is lehetséges, többek közt a természet csapatai, mert egy faluban támogatás formájában, több csapat is lehet, és mind részt vesznek a védekezésben. Utolsó választás a támadás formája, ami lehet rablás vagy normál támadás. Elevenítsd fel emlékeidből, a fontos különbségeket a két támadás forma közül.
Nos végezetül, feltételezzük az alábbi csata helyzetet: római támadó, gall védekező. A kiválasztásnak köszönhetően, minden védekező egység megjelenik a harci szimulátor jobb oldalán.

Jegyezd meg, hogy a harci cslekmények szimulálására, elegendő, ha az ismert információkat beírod a megfelelő rubrikába, és a nem ismert, vagy nem szükséges információs rubrikákat üresen hagyod. A Szimulálás gomb megnyomásával, a szimulátor elvégzi a szükséges számításokat, és megjeleniti előtted.
Feltevődik a kérdés, hogy különböző népek seregeinek erősségét hogy lehet összesíteni, a harci szimulátorban. Egyenes gondolkozással, össze kell adni a seregek számát, majd egy átlagolt páncél erősséget kell beirni. Késsőbbiek során, már minden csapat azonos max erősséggel bír, kezdetekben, pedig szinte senki nem rendelkezik páncél erősitéssel.
A csapatok összesítése után, a következő pontra kell lépni. Ebben a helyzetben figyelmedet, a gall cölöpfalra összpontosítsd. És persze főfalu esetén, a kőfaragóra. mivel itt nem lehet a hős erőket megadni, ezért a jelenlévő hősök, erősségée biztosabbá teszi a győzelmet.
Minden szükséges infó megadása után, klikkelj a szimulátor gombra, és tekintsd meg a végeredményt. Ne feledd, ez az eredmény, nem 100%-osan adja a csata kimenetelt. De rálátást biztosíthat egy valószinű csata kimenetelre. Sok sikert!